LamaZone Day

20 november, 2008

4 dagen.

Godzijdank dat ik een ‘Ik ben al zoveel dagen terug uit u-weet-wel-waar‘-teller op mijn dashboard hebt, want mijn tijdsbesef werd laatst gesignaleerd ter hoogte van Cancun.

Fly away (by lamazone)

De jetlag west-oost schijnt de ergste te zijn, maar ik heb nog nooit gehoord van een jetlag die alleen maar erger werd. Zaterdagnacht heb ik geweldig goed geslapen, maar sindsdien worden de nachten enkel korter.

Ik leef letterlijk in twee tijdszones. Mijn ochtenden beleef ik op Belgische tijd: tegen een uur of elf sta ik op om vervolgens te brunchen. Tegen de middag schakel ik plots terug naar Mexicaanse tijd, zeven uur vroeger, of pakweg ‘s ochtends vroeg. Ik krijg helemaal opnieuw een ochtendhumeur en moet eten en koffie hebben.
De namiddag verloopt in een grijze waas, tot ik verward opmerk dat het buiten reeds donker is. Het zou naar mijn gevoel 23u kunnen zijn, maar dan is het nog maar 18u. (Een glitch in de Matrix, want 23u is de plaatselijke tijd in Kazachstan). Tegen 20u Belgische tijd staat mijn bioritme op 13u Mexicaanse tijd en heb ik nog uren te gaan. Tegen drie, vier uur ‘s nachts verplicht ik mezelf in de sponde te stappen.

Het is alsof ik mijn persoonlijke versie van Groundhog Day beleef.
Iedere dag lijkt op de vorige.
Iedere dag bestaat uit 48 uur.
Iedere dag doe ik het net ietsje anders zodat ik een stap dichter bij de uiteindelijke vervulling van mijn bestaan ben.

clowds (by lamazone)

Ik stap uit de loop.

Ben jij al uit je Groundhog Day gestapt?

13 Reacties to “LamaZone Day”

  1. Bart said

    Volgens mij is er maar één remedie. Terug in een (dwingend) vast ritme stappen, en de eerste week op de tanden bijten.
    Ontbijt om 8u, lunch om 12u, avondeten om 18u. Eén week lang. Doen terwijl je nog de luxe hebt om een ochtendhumeur om 13u te hebben.

  2. Codeboy said

    @Bart idd Avanti! Jetlag recht in de ogen kijken!

    Groundhog Day…. waar is de tijd.
    Toen was Prime zelfs nog geen Canal Plus maar Filmnet.

  3. Mixette said

    Ja, Bart heeft gelijk. Opstaan en (vroeg) gaan slapen volgens Belgisch uur en niet toegeven aan het namiddagdipje. Het is helemaal psychologisch.

  4. Tantieris said

    Wow Lama, van zo’n foto’s zou ik in de wolken zijn. Amai!

  5. wout said

    Yep, je hoort het, terug in de rij met alle andere 6,716,293,211 schapen! That’s the only way! :-)

  6. lamazone said

    Interessant hoe de laatste alinea’s bijna volledig over het hoofd gezien worden terwijl ze net de essentie bevatten.

    Die jetlag is bijzaak.

  7. Living the Four Hour Workweek dan? Ik zou in elk geval wel willen :-)

  8. lies said

    die foto is wel een jetlag waard! :-)

  9. biezonder said

    Knap van je, ik zit ondertussen nog vast in mijn loop :S Er wordt aan gewerkt, dat wel.

  10. [...] die mij met hun beelden aanzetten tot denken,  over : genezen ; leven in het moment ; ideeën ; losbreken ; doorzetten ; [...]

  11. Ga door met iedere dag iets te veranderen. Je komt er wel.

    Was getekend

  12. [...] /* */ /* */ Llama MoneyKarenville – It takes a VillageUnder the Mountain BunkerVisiting the Village: The Mode 7 Games Blog and PodcastLamaZone [...]

Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

