Lama met camera (I)

14 november, 2008

Eigenlijk wel vetjes dat ik 54 dagen lang heb kunnen bloggen, chatten, skypen en vooral foto’s opladen. Of ik zat in een huis met een internetconnectie, ik kon het ‘lenen’ van een buur of er was een internetcafé in de buurt.

Het was niet altijd even stabiel, anders had u iets meer van mijn 7.000 foto’s gezien dan deze set van 200 foto’s. Ik zal die set de komende weken wel aanvullen.

Villela

Me and my Nikon
Ik ben maar al te blij dat ik mijn Nikon D50 met Tamron 18-200 mm lens als reisgenoot had. Voor ik vertrok stond ik op het punt er nog een lens bij te kopen, en achteraf gezien weet ik zelfs niet eens meer waarom. Mijn fotografische kennis is sowieso erg beperkt, en hier heb ik wat meer uit deze lens weten te halen merk ik. En zeker uit Photoshop. Old Skool, ik weet het. Lightroom en Aperture zijn voor thuis: naar het schijnt kan ik er zeeën van tijd mee winnen. Maar laat dat nou net zijn wat ik hier met hopen had.

Go to the light

Happyyyyyyyy

Het allerleukste aan Mexico is dat het licht hier zo mooi is: dat is mijn grootste frustratie tijdens de donkere maanden in België: het gebrek aan (goed) licht. Anderzijds is het een reden om meer bij te leren over lichtinstellingen en flitsen. Maar toch. Uit je hangmat rollen, je toestel pakken en meteen goed licht hebben is een reden om je mondhoeken tot je oren te trekken in een grote glimlach.

.. things...

Peudo tomar una foto?
Ik heb heel weinig aan portretstraatfotografie gedaan, zeker omdat het voor veel Mexicanen niet alledaags is. Je merkt dat mensen er ongemakkelijk van worden en iedere keer toestemming vragen is lastig, zeker omdat ze dan gaan poseren. Onopgemerkt kiekjes trekken was dus een kunst, want met een groot toestel loop je nu eenmaal in de kijker. Zeker als je blond en relatief groot bent.

<cowboy in tlaquepaque

One dude and his dog

Relativity
U leest het goed: relatief groot. U lacht, en zeer terecht, maar het is de waarheid: op sommige plaatsen in Mexico ben ik groot. Ik kan over een massa mensen heenkijken, ik stoot mijn hoofd in de bus als ik rechtsta en mensen kijken op naar mij. En niet omdat ze gehurkt staan! Neen, ze staan letterlijk op te kijken naar mij! Op te kijken! Naar mij!

Dat zal wennen worden in België…

Meer:

Foto’s Mexico op Flickr:
Alle foto’s in 1 grote set
All pictures in a collection of sets


9 Reacties to “Lama met camera (I)”

  1. veedeo said

    Zeer knappe foto’s, ik kijk uit naar de rest! Het maakt de goesting om zelf te vertrekken des te groter. Tx voor je inspirerende reisverhalen/foto’s.

  2. Gerrit said

    Man, mee op reis geweest dankzij je foto’s vanuit deze koude, natte stad. Geweldige shots heb je gemaakt.

  3. sart68 said

    Mwoeha! De Lama krijgt grootheidwaanzin.
    Maar voor de rest: hle sjieke foto’s. Wreed coole afwerking die gewaagd is.

  4. Mirthe said

    Lama, er zitten echt prachtige foto’s in die set!
    En vooral heel veel Jefkes ;)

  5. Stijndc said

    Prachtige foto’s en machtige verslaggevingen.. Ik heb ervan genoten. Mercie!

  6. Frederik said

    Erg fijne beelden!

  7. Goya said

    Volgens mijn ongeoefend oog trek je mooie foto’s die je door je bewerking een volledig eigen stijl geeft.
    Heel leuk om naar te kijken, al beïnvloeden ze wel serieus mijn beeld van Mexico ;-)

  8. Goya said

    Trouwens, die opmerking over straatfotografie is zo herkenbaar. In Liberia heb ik de voorbije maand bijna geen enkele keer foto’s op straat durven trekken. Van het moment dat ik mijn fototoestel bovenhaalde begon er wel iemand achter me te roepen “who gave you permission to take pictures”.
    Erg frustrerend, ook al staan de mensen apart wel te springen om op de foto te mogen, het publieke leven schijnt staatsgeheim te moeten blijven.

Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

